Осмислення сучасної екологічної кризи в світі та Україні, зокрема, спонукають освітян шукати нові підходи щодо формування в школярів екологічної компетентності як ключової. Екологічна компетентність передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства. «Від дій рф під загрозою знищення сьогодні 2,5 млн. га природоохоронної мережі Європи. Це 160 об’єктів Смарагдової мережі-території існування видів і оселищ, що охороняються на європейському рівні. Ще 17 Рамсарських об’єктів площею 627, 3 тис. га водно-болотних угідь, що мають міжнародне значення. Загалом від дій агресора в небезпеці залишаються 20% площ всіх заповідних територій України. Майже 3 млн. га лісу в Україні були охоплені війною» (Руслан Стрілець, Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України). Про збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, сучасні тенденції та шляхи пошуку нових стратегій, способів, методів роботи з учнями йшлося на засіданні біологічної студії для вчителів природничої освітньої галузі. Чергове засідання відбулося 24 жовтня 2023 р. на базі ХОІППО. Ключове питання засідання студії розкрила Казімірова Л.П, доцентка кафедри екології та біологічної освіти Хмельницького національного університету, кандидатка біологічних наук. Людмила Павлівна розкрила важливість екосистемного підходу в збереженні біотичного та ландшафтного різноманіття, познайомила вчителів із сучасними трендами в екології-екосистемними послугами, акцентувала увагу на цінностях природи та важливості використання в освітньому процесі інформації про Цілі сталого розвитку.