понеділок, 31 серпня 2020 р.

З Днем знань!


 Шановні учителі!

Вітаємо Вас з Днем знань!

Бажаємо щастя, здоров'я, професійного успіху, оптимізму та енергії!

                                              Вчитель наш-він найкращий у світі,

                                              Допоможе в хвилину важку.

                                              І нехай тільки посмішки й квіти

                                              Він знайде на своєму шляху!

вівторок, 25 серпня 2020 р.

Запрошуємо до участі в обласному етапі ТЮБ-2020!

 Шановні колеги! 

Відповідно листа Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" МОН України  від 08.07.2020 № 22.1/10-1409 "Про проведення фінального етапуXІХ Всеукраїнського турніру юних біологів" повідомляємо, що обласний етап ТЮБ-2020 відбудеться, попередньо, 26-27 вересня. Інформаційний лист щодо особливостей проведення Турніру буде надіслано пізніше.

Для обласного етапу ТЮБ членами оргкомітету визначено 10 питань із 20 завдань всеукраїнського рівня.

 1.«Dimicandum»

За останні 20 років світ сколихнули спалахи низки нових варіантів небезпечних

вірусних та бактеріальних захворювань. І стільки ж років в мережі не вщухає

дискусія з приводу штучного походження їхніх збудників. Як можна

однозначно довести синтетичне або, навпаки, природне походження

патогенного агенту? Запропонуйте протокол перевірки походження збудника

інфекційного захворювання (приклад оберіть довільно).

4. «Re Vera»

Уявіть, що людство готується перейти до життя у віртуальній реальності, проте

залишається проблема підтримки життєдіяльності функцій тіла людини

впродовж тривалого часу (десятків років). Проаналізуйте проблеми, які

необхідно вирішити для розробки технологій тривалої підтримки тіла в стані

стазису та запропонуйте «модель» автоматичної системи повноцінного

забезпечення вегетативних та соматичних функцій організму людини.

8. «Позаземний розум»

Тема інопланетних розумних істот доволі поширена у фантастичній літературі

та кіно. Часто вони зображуються дуже схожими на людей аби викликати

емпатію в глядача, а інколи навпаки – зовсім не схожими, аби підкреслити їхнє

неземне походження. Аргументуйте, які фенотипові ознаки найімовірніше

будуть конвергентними у різних видів розумних організмів, що

еволюціонували незалежно один від одного на різних планетах.

10. «Найменша тварина»

Добре відомі фізіологічні та екологічні фактори, що обмежують максимальний

можливий розмір тварин. Поміркуйте, які фактори обмежують мінімальний

можливий розмір комах та ссавців і наскільки розміри реально існуючих

найменших представників цих груп близькі до теоретичного ліміту

передбаченого вашою командою?

13. «Вільна еконіша»

Нині побутує думка, що археологи майбутнього вивчатимуть нашу культуру за

пластиковими відходами, адже більшість пластиків є доволі стійкими й не

розкладаються мікроорганізмами. Однак, людство масово використовує

пластик лише останнє століття, то ж можливо організми пластикотрофи просто

ще не встигли еволюціонувати. Базуючись на даних про хімічну структуру

різних пластиків, їх потенційну енергетичну цінність та ферменти й катаболічні

шляхи сучасних редуцентів, оцініть наскільки ймовірна еволюція організмів,

здатних розкладають пластик, у наступні кілька тисяч років.

14. «Блукаючі вогники»

Існує безліч організмів, здатних як до біолюмінісценції, так і до флюресценції.

Проте, біологічний сенс явища флюоресценції для багатьох організмів

лишається невідомим (це стосується не тільки глибоководних медуз або акул,

але й флюоресцентних грибів та протистів). Проаналізуйте існуючі гіпотези про

роль світіння для біологічних об’єктів. З огляду на це, запропонуйте зручну

функціональну класифікацію світіння біологічних об’єктів.

15. « Безсмертя»

Які суто біологічні проблеми могли б виникнути, якби людина була

безсмертною?

17. «Ревимирання»

Єдиний вимерлий організм, якого вдалося клонувати прожив усього 7 хвилин.

Запропонуйте методи клонування, за яких вдалося би відновити вимерлих

організмів і спрогнозуйте як це може вплинути на подальших хід еволюції?

18. «ORFan genes»

Згідно з сучасними уявленнями, «простір генів» можна поділити на кор -

здебільшого консервативні гени, притаманні більшості організмів, хмару -

специфічні гени, необхідні для адаптації до певного середовища, та так звані

примарні (ORFan - від orphan-примарний та ORF - Open Reading Frame) гени,

які характерні дуже незначній кількості організмів, не мають жодних гомологів

серед інших відомих генів, та, як правило, анотуються лише як відкриті рамки

зчитування без жодних передбачень стосовно їхніх функцій

(https://academic.oup.com/nar/article-abstract/36/21/6688/2410005). Запропонуйте

план дослідження з визначення функцій подібних генів.

19. «Генні злодюжки»

Опишіть екосистему, в якій організми існують, пристосовуються, взаємодіють,

«викрадаючи» і використовуючи гени інших організмів.

Запрошуємо до участі в обласному етапі ТЮБ-2020!

 

понеділок, 24 серпня 2020 р.

Молодці!

Цьогоріч троє випускників Хмельниччини отримали 200 балів з біології. Щиро вітаємо школярів та їхніх учителів з таким результатом! Бажаємо здійснення мрій абітурієнтам! Дякуємо педагогам за якісний освітній процес з біології!

Знайомтеся:

Шевчук Назар, учень 11 класу Хмельницького ліцею ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради, призер ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з біології (диплом І ступеня), капітан команди "Ерпента 2"-переможець Всеукраїнського турніру юних біологів (І місце). Учитель учня-Гусак Сергій Григорович, вчитель-методист.                                                       

  Уриш Вікторія, учениця 11 класу Камянець-Подільського ліцею, призерка ІІІ етапу                       Всеукраїнської олімпіади з біології (диплом ІІ  ступеня),  обласного етапу турніру юних біологів (ІІ місце).  Вчителька учениці-Новаковська Віра Станіславівна,   вчитель-методист.    

                                                                 

                                                                                                                                                     


 

Іванюк Олег, учень 11 класу  Навчально-виховного комплексу "Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня, гімназія" м.Славути, призер ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з біології (диплом ІІІ ступеня). Вчителька учня-Хлудєєва Лариса Володимирівна, вчитель-методист.

середа, 12 серпня 2020 р.

Готуємося до нового навчального року!

 Інструктивно-методичні рекомендації  МОН України щодо викладання

навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти

у 2020/2021 навчальному році розміщено на сторінці "Методичні рекомендації" у папці "2020-2021 навч.рік".

вівторок, 11 серпня 2020 р.

Колосок-2020

 Шановні колеги!

У зв'язку з карантином, Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «КОЛОСОК-весна 2020», який мав відбутися 16 квітня 2020 року,  буде проведено 10 вересня 2020 року.

Інформація про Конкурс  розміщеноа на сайті Державної наукової установи «Інституту модернізації змісту освіти»   за посиланням:  https://imzo.gov.ua/zahodi/konkursi-dlya-uchniv-      pto/mizhnarodnyj-pryrodnychyj-interaktyvnyj-konkurs-kolosok/?fbclid=IwAR2DspuNYhrj_0y2jAE_MTYeWyN3aOWa4E975Vt3eNQ3-93gSX1ZlkV-4j0.

Звертаємо увагу, що розсилку матеріалів (завдання, призи, сертифікати) здійснює оргкомітет конкурсу. Про особливості проведення Конкурсу читайте у Додатку.

Також інформуємо, що «Колосок осінній-2020» відбудеться  26 листопада 2020року. РекоРекомендуємо повідомити  школярів про безкоштовний мобільний додаток

 «Колосок конкурс. Готуйся до конкурсу «Колосок» онлайн» для 

розігрування цінних призів після  конкурсу 

«Колосок осінній-2020».

Про    Просимо сприяти поширенню інформації про конкурс  «КОЛОСОК» 

             серед педагогів, учнів   та  їхніх батьків.

                     

 

БУДЬ ЛАСКА, УВАЖНО прочитайте всю інструкцію, перш ніж роздавати дітям завдання!

ОРГАНІЗАЦІЯ КОНКУРСУ

„КОЛОСОК весняний-2020”

110 вересня 2020 року

Шановні координатори!

Через тривалий карантин цей конкурс – особливий.

 

Сайт ІМЗО

 

 

·  Ви отримали завдання, призи, сертифікати та наклейки  ВІДПОВІДНО ДО ВАШОЇ

ЗАЯВКИ НА КОНКУРС „КОЛОСОК весняний-2020.

Учням, які зараз у 3-му класі, роздайте завдання для 1-2 класів,

у 5-му – завдання для 3-4 класів,

 у 7-му – завдання для 5-6 класів, у 9-му – для 7-8 класів. 

Передайте завдання, призи та сертифікати дітям, які закінчили школу.

·   Учасники виконують завдання ВДОМА та оцінюють конкурсну роботу

САМОСТІЙНО.

 

 Що треба зробити?

·           Роздайте учасникам додому ЗАВДАННЯ, СЕРТИФІКАТИ, на яких є QR-код з

правильними відповідями, та подарункові БЛОКНОТИ, в яких є повна інструкція, що робити.

Ви теж прочитайте цю інструкцію.

·           Наступного дня роздайте дітям НАКЛЕЙКИ. Повідомте правильні відповіді дітям,

які не змогли скористатися QR-кодом.

·           Щоб вибрати наклейку („ПРИЗЕР, ЛАУРЕАТ чи УЧАСНИК), діти звіряють

свій результат з таблицею:

Результат,
відповіді

РЕЗУЛЬТАТ

1-2 класи

3-4 класи

5-11 класи

ПРИЗЕР

від 72 балів

від 115 балів

від 144 балів

ЛАУРЕАТ

від 20 балів

за будь-яку тему

від 32 балів

за будь-яку тему

від 40 балів

за будь-яку тему

УЧАСНИК

менше 20 балів

за кожну тему

менше 32 балів

за кожну тему

менше 40 балів

за кожну тему

 

·           Привітайте дітей із завершенням весняного конкурсу та запросіть їх до участі у конкурсі КОЛОСОК осінній 2020, який відбудеться 26 листопада у звичному форматі.  

·           Для підготовки до конкурсу порадьте дітям завантажити безкоштовний мобільний додаток Конкурс КОЛОСОК. Готуйся до конкурсу „КОЛОСОК онлайн. Після осіннього конкурсу в додатку будуть розігруватися цінні призи

ТАБЛИЦІ ВІДПОВІДЕЙ ДО ЗАВДАНЬ МІЖНАРОДНОГО ІНТЕРАКТИВНОГО ПРИРОДНИЧОГО КОНКУРСУ „КОЛОСОК ВЕСНЯНИЙ – 2020”, що відбудеться

10 вересня 2020 р

1-2 класи

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

В

Б

А, Д

В

В

Г

А, Г

В

Б

Б

В

А

Д

В

Б

 

3–4 класи

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

Д

А, В, Д

В

Б

В

Г

Б

А

А

Д

В

Г

В

Г

А, В, Г

В

Г

Б, В

В

Б

А, В

Г

Б

Д

 

5‒6 класи

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Д

А

Г

Б

Д

Б

Б

Д

В

Б

Б

В

Б

Б

Б

В

Д

Б

А

Б

Б

Б

Г

Д

Б

В

В

В

А

А

 

7‒8 класи

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

В

В

А

В

Г

А

В

Б

В

В

Г

В

А

Б

Б

Б

В

Г

В

В

Г

Б

Б

Д

В

Б

Г

В

Д

Д

  


9‒11 класи

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Б

Д

Д

А

Б

Б

Б

Б

В

Д

Г

А

В

Б

Б

В

Д

Г

А

В

Г

Б

Г

А

А

Г

Б

В

Б

Г

Г

Д

Д

В

Е-mail: dabida@mis.lviv.ua, сайт: kolosok.org.ua та e-kolosok.org

 Довідки за телефонами: 050-373-29-83, 097-411-81-00