середа, 30 вересня 2020 р.

Вітаємо!

У 2020-2021 навчальному році до участі в обласному етапі турніру юних біологів було зареєстровано 12 команд. У турнірних боях, що проходили в онлайн-форматі, взяли участь 10 команд. За результатами двох турів інтелектуальних змагань перемогу здобула команда Хмельницького обласного ліцею ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради «Ерпента-2» (вчитель Гусак С.Г.). Дипломи ІІ ступеня здобули: команда учнів СЗОШ І-ІІІ ступенів №29 м. Хмельницького «CEREBRUM»; команда учнів Хмельницького ліцею №17 «47 хромосома». Дипломи ІІІ ступеня здобули: команда учнівКам‘янець-Подільського ліцею «БІОС»; команда учнів Красилівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Красилівської ОТГ «Імпульс». Вітаємо переможців і призерів! Висловлюємо щиру подяку вчителям біології у підготовці команд до змагань! Щиро бажаємо на наступний рік перемог усім учасникам турніру! Особливу вдячність висловлюємо голові громадської спілки "Центр інновацій "Сходи в майбутнє" Горбаню Андрію Євгеновичу за спонсорську допомогу у проведенні турніру.

неділя, 27 вересня 2020 р.

Обласний етап турніру юних біологів-2020

26 вересня 2020 року в області пройшов обласний етап турніру юних біологів. Зважаючи на протиепідемічні заходи, турнір проведено у дистанційному форматі. Про участь у ТЮБ-2020 заявили 12 команд, десять з них взяли безпосередню участь: ORGANIZO(збіна команда школярів освітніх закладів Красилівського району, керівник команди- Булка Л. Д.); Андромеда (учні Летичівського ліцею №2, керівник-Камінська М.В.); Імпульс (учні Красилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Красилівської ОТГ, керівник команди-Галамага Н.П.); NUCLEUS(збірна команда школярів освітніх закладів Віньковецького району, керівник команди Лиса Г.К.) 47хромосома (учні ліцею №17 м.Хмельницького, керівник команди-Гаєцька Л.П.); Ендорфіни (учні Новоушицького НВК Новоушицької селищної ради, керівник команди-Самсонюк Л.В.); Едельвейс (збірна команда школярів освітніх закладів м.Шепетівки, керівник команди-Сідлецька О.М.); Cerebrum (учні СЗОШ №29 м.Хмельницького, керівник команди-Нагурна Ю.О.); БІОС(учні Кам'янець-Подільського ліцею, керівник команди-Новаковська В.С.); Ерпента-2(учні Хмельницького ліцею ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької міської ради, керівник команди-Гусак С.Г.).

середа, 16 вересня 2020 р.

«Ходімо на Толоку разом!».


 Команда EdCamp Ukraine запрошує Вас на Онлайн-толоку EdCamp Ukraine #4 – «Для нових викликів – нові інструменти й компетентності» у вівторок, 29 вересня 2020 року, з 10:30 до 19:30

Онлайн-толока EdCamp Ukraine #4 присвячена темі «Для нових викликів – нові інструменти й компетентності», і ось що буде в програмі:

- традиційно поговоримо про найважливіше під час сесії запитань і відповідей із заступницею міністра освіти і науки Любомирою Мандзій,
- продовжимо обговорювати професійний стандарт вчителя, зокрема цього разу заглибимося в компетентність педагога з вибору якісного освітнього контенту, зокрема підручників – з командою Українського інституту розвитку освіти: директором Вадимом Карандієм, завідувачкою відділу навальної літератури Тетяною Харламовою і методисткою відділу Людмилою Лисогор,
- дізнаємося про досвід австрійських колег-педагогів щодо використання молодіжних каналів комунікації в освітньому процесі,
- отримаємо поради до Дня захисника України щодо використання підходу усної історії та спеціальних відео від Жіночого ветеранського руху,
- українські колеги поділяться власним корисним досвідом – у чотирьох практичних сесіях,
- долучимося до Мовної ПідКЛЮЧки з Оленою Масалітіною, Бібліотечки з Володимиром Карповим і руханок з Мілою Захаровою,
- потренуємо стратегії швидкої допомоги програми СЕЕН з Поліною Березюк, кураторкою та ведучою курсів для учительок/-ів Центру розвитку навичок усвідомленості і емоційного інтелекту «Mindspot»,
- відверто поговоримо про освіту (і не тільки!) із зірковим гостем – лідером рок-гурту «Океан Ельзи» Святославом Вакарчуком.
І це ще не все – ми готуємо щось нове і просто вибухове!

Під час Онлайн-толоки Ви зможете поставити запитання усім спікеркам і спікерам. Ведучі – Олександр Елькін і Олена Масалітіна.

Якщо Ви хочете взяти участь в Онлайн-толоці EdCamp Ukraine: для розуму і серця #4 «Для нових викликів – нові інструменти й компетентності»запрошуємо ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ДО 12:00 години 27 вересня (неділя) за покликанням: http://bit.ly/applyonlinetoloka4edcamp, онлайн-форму буде закрито у момент, коли надійде 5 000 реєстрацій.

четвер, 10 вересня 2020 р.

Свято юних інтелектуалів-природничників!

 Вітаємо! Сьогодні більше 13тис. школярів Хмельниччини беруть участь у Міжнародному природничому учнівському конкурсі "Колосок". Бажаємо успіху нашим учням!

Висловлюємо щиру подяку шкільним координаторам за організацію конкурсу в умовах адаптивного карантину! 

            Професійність кожного педагога проявляється в умінні не здати позиції результативності роботи, забезпечити якісний освітній процес з біології реагуючи на виклики сьогодення. 

Шановні колеги! Зичу ЗДОРОВ'Я, успіхів, натхнення!

Також нагадуємо, осінній етап Конкурсу відбудеться 26 листопада 2020 року. Просимо сприяти популяризації природничих знань, розвитку STEM-освіти з метою зацікавленості учнівської молоді до природничо-математичних наук, пошуку та підтримки талановитих школярів шляхом залучення до участі у конкурсі "Колосок".

Просимо поширити інформацію серед школярів, батьків та сприяти організації конкурсу на місцях. Нагадуємо, що конкурс проводиться на добровільних засадах.

пʼятниця, 4 вересня 2020 р.

"Колосок" !!!

 

Інформація про організацію конкурсу у 2020/2021 навчальному році

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2020 р. № 215 наказу, відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 року № 1/9-154 та з метою попередження розповсюдження коронавірусної інфекції (COVID-19), конкурс «КОЛОСОК весняний-2020», який мав відбутися 16 квітня 2020 року, відбудеться 10 вересня 2020 за матеріалами, надісланими Оргкомітетом.

    У 2020/2021 навчальному році конкурс відбудеться  у два етапи: 26 листопада 2020 року – "КОЛОСОК осінній-2020", а 22 квітня 2021 року – "КОЛОСОК весняний-2021"

Більш детальну інформацію можна знайти на офіційному сайті  Міжнародного природничого інтерактивного конкурсу „КОЛОСОК” http://kolosok.org.ua/.

понеділок, 31 серпня 2020 р.

З Днем знань!


 Шановні учителі!

Вітаємо Вас з Днем знань!

Бажаємо щастя, здоров'я, професійного успіху, оптимізму та енергії!

                                              Вчитель наш-він найкращий у світі,

                                              Допоможе в хвилину важку.

                                              І нехай тільки посмішки й квіти

                                              Він знайде на своєму шляху!

вівторок, 25 серпня 2020 р.

Запрошуємо до участі в обласному етапі ТЮБ-2020!

 Шановні колеги! 

Відповідно листа Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" МОН України  від 08.07.2020 № 22.1/10-1409 "Про проведення фінального етапуXІХ Всеукраїнського турніру юних біологів" повідомляємо, що обласний етап ТЮБ-2020 відбудеться, попередньо, 26-27 вересня. Інформаційний лист щодо особливостей проведення Турніру буде надіслано пізніше.

Для обласного етапу ТЮБ членами оргкомітету визначено 10 питань із 20 завдань всеукраїнського рівня.

 1.«Dimicandum»

За останні 20 років світ сколихнули спалахи низки нових варіантів небезпечних

вірусних та бактеріальних захворювань. І стільки ж років в мережі не вщухає

дискусія з приводу штучного походження їхніх збудників. Як можна

однозначно довести синтетичне або, навпаки, природне походження

патогенного агенту? Запропонуйте протокол перевірки походження збудника

інфекційного захворювання (приклад оберіть довільно).

4. «Re Vera»

Уявіть, що людство готується перейти до життя у віртуальній реальності, проте

залишається проблема підтримки життєдіяльності функцій тіла людини

впродовж тривалого часу (десятків років). Проаналізуйте проблеми, які

необхідно вирішити для розробки технологій тривалої підтримки тіла в стані

стазису та запропонуйте «модель» автоматичної системи повноцінного

забезпечення вегетативних та соматичних функцій організму людини.

8. «Позаземний розум»

Тема інопланетних розумних істот доволі поширена у фантастичній літературі

та кіно. Часто вони зображуються дуже схожими на людей аби викликати

емпатію в глядача, а інколи навпаки – зовсім не схожими, аби підкреслити їхнє

неземне походження. Аргументуйте, які фенотипові ознаки найімовірніше

будуть конвергентними у різних видів розумних організмів, що

еволюціонували незалежно один від одного на різних планетах.

10. «Найменша тварина»

Добре відомі фізіологічні та екологічні фактори, що обмежують максимальний

можливий розмір тварин. Поміркуйте, які фактори обмежують мінімальний

можливий розмір комах та ссавців і наскільки розміри реально існуючих

найменших представників цих груп близькі до теоретичного ліміту

передбаченого вашою командою?

13. «Вільна еконіша»

Нині побутує думка, що археологи майбутнього вивчатимуть нашу культуру за

пластиковими відходами, адже більшість пластиків є доволі стійкими й не

розкладаються мікроорганізмами. Однак, людство масово використовує

пластик лише останнє століття, то ж можливо організми пластикотрофи просто

ще не встигли еволюціонувати. Базуючись на даних про хімічну структуру

різних пластиків, їх потенційну енергетичну цінність та ферменти й катаболічні

шляхи сучасних редуцентів, оцініть наскільки ймовірна еволюція організмів,

здатних розкладають пластик, у наступні кілька тисяч років.

14. «Блукаючі вогники»

Існує безліч організмів, здатних як до біолюмінісценції, так і до флюресценції.

Проте, біологічний сенс явища флюоресценції для багатьох організмів

лишається невідомим (це стосується не тільки глибоководних медуз або акул,

але й флюоресцентних грибів та протистів). Проаналізуйте існуючі гіпотези про

роль світіння для біологічних об’єктів. З огляду на це, запропонуйте зручну

функціональну класифікацію світіння біологічних об’єктів.

15. « Безсмертя»

Які суто біологічні проблеми могли б виникнути, якби людина була

безсмертною?

17. «Ревимирання»

Єдиний вимерлий організм, якого вдалося клонувати прожив усього 7 хвилин.

Запропонуйте методи клонування, за яких вдалося би відновити вимерлих

організмів і спрогнозуйте як це може вплинути на подальших хід еволюції?

18. «ORFan genes»

Згідно з сучасними уявленнями, «простір генів» можна поділити на кор -

здебільшого консервативні гени, притаманні більшості організмів, хмару -

специфічні гени, необхідні для адаптації до певного середовища, та так звані

примарні (ORFan - від orphan-примарний та ORF - Open Reading Frame) гени,

які характерні дуже незначній кількості організмів, не мають жодних гомологів

серед інших відомих генів, та, як правило, анотуються лише як відкриті рамки

зчитування без жодних передбачень стосовно їхніх функцій

(https://academic.oup.com/nar/article-abstract/36/21/6688/2410005). Запропонуйте

план дослідження з визначення функцій подібних генів.

19. «Генні злодюжки»

Опишіть екосистему, в якій організми існують, пристосовуються, взаємодіють,

«викрадаючи» і використовуючи гени інших організмів.

Запрошуємо до участі в обласному етапі ТЮБ-2020!